Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Leave a comment

SeLAmAt T AhUn BaRU 2012…

As usual…soalan yg biasa ditanya apa azam tahun baru

Apa azam tahun baru 2012?..oohhh…azam saya,nak memperbaharui azam thn 2011,apa pulak azam 2011 anda? oh…nak memperbaharui azam 2010…begitulah seterusnya…haish..poning kepalo den ni dibueknyo…azam tu apa chek gu?ala..mentang2lah hari ni hari pertama persekolahan,panggil chekgu plak…tak nak lah sogan den…

oklah ni yg saya dpt bila saya taip makna azam dlm atuk Google…
Search for azam

Search returned 5 results.
azam
kemahuan (keinginan, cita-cita, dan sebagainya) yang sangat kuat, tujuan (yang sesungguhnya)
Ayat: dengan melancarkan projek-projek ini, kerajaan telah menunjukkan azam nya hendak menambah penghasilan sawah;
teramat mulia
isimal azam nama yang teramat mulia (nama Allah).
berazam
mempunyai azam, bertujuan (dengan sesungguhnya), bercita-cita kuat (untuk melakukan atau mencapai sesuatu)
Ayat: kerajaan berazam hendak meneruskan rancangan pembangunan;
keazaman
kemahuan, keinginan yang sangat kuat
Ayat: Perdana Menteri mengulangi keazaman kerajaan untuk mempertahankan kedaulatan negara.
mengazamkan
mencita-citakan, mahukan (dengan sesungguhnya)
Ayat: untuk mencapai cita-cita yang diazamkan;

da paham murid2?kalau tak paham jugak,pi hantukkan kepala kat dinding nun…he,he,he…

Sebenarnya kita dah lama sambut tahun baru …Maal Hijrah 1433..bersamaan 27 Nov 2011..jadi bila tiba thn baru 2012 ni keterujaan tu dah kureng…dah tak ada kick lagi…rasa biase aje…mungkin faktor usia kut…tak mcm masa remaja2 dulu..tak sabar nak sambut thn baru,nak tgk bunga api lah,nak tgk konsert lah dan mcm2lah…tapi bila usia nak masuk usia emas ni apa yg bermain di otak kepala ni tak lain dan x bukan nak menambahkan ilmu agama…tu sobab eai bila ada ceramah Countdown 2012 di Dataran Kemerdekaan Shah Alam tempoh hari ,saya n famili sanggup pi tgk..meredah trafik jem dan jauhnya perjlnanan…namun semua tu tak ku hiraukan lebih2 lagi penceramah nya tak lain dan tak bukan Ustaz Azhar Idrus…kenalkan?.digandingkan pulok dgn Zizan Raja Lawak…gamatlah suasananya…Dan kalu tak percaya keyword paling top masa kini di Google adalah Ustaz Azhar ldrus…kalau tak caya cuba google…dah mcm celebriti plak saya tgk…
Gambar2 ustaz Azhar ni saya ambil dari FB Ustaz…harap Ustaz tak saman saya…he,he,he..

Jom kita dgr ceramah Ustaz…gelak2 jugak tapi byk ilmu yg saya dpt …Tima aceh ustaz….

 

 

WelCOMe back To SCHOOL..

Kepada Syasya,dan anak2 yg bersekolah semula hari ini,selamat memulakan sesi persekolahan.. belajar rajin2 tau jgn main2  nanti kena marah dgn chekgu….

Advertisements

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s