Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Asalammualaikum…

Leave a comment

Asalammualaikum w.b.t..

Aik…kata nak update blog ni tiap2 hari..la ni dah hari rabu…lagi 3 hari lagi nak masuk tahun baru 2013…tulah kan bak orang kata cakap tak serupa bikin…eksen saja lebih..he,he,he…pi mai pi mai tang tu jugak… ok lah…jgn mare…

Nak tulis apa ya?Oh ya..Isnin 26hb Disember genaplah umur saya tut…tut…syukur Alhamdulillah pada Mu ya Allah…kerana mengizinkan daku menumpang di bumi Mu ini….Syukur Alhamdulillah.. Wah…sambut besdey kat mana? Kat mana? ermm..kat ghumah yo ngan anak2…kebetulan kurang sihat,batuk2 dan selsema..rehat2 dan santai2 di rumah tengok TV….lopeh tu tidur.zzzz…..rileks kan?..yg den goram tu (ha kan dah keluar cakap nogori) my anak2 boleh lupo dia punya mom punya besdey…alih2 kita pulak yg tanya…sya(ringkasan dari Syasya)..hari ini hari apa?hari isnin lah mama…mama tu pun lupa.,apa la mama ni …ish budak ni kang kena cepuk kang…saya tanya lagi…hari ni hari apa Sya?lama jugak dia terkebil2 memandang saya ni,eh!..la…hari ini hari jadi mama….Lupa plak…Slamat Ari Jadi mama…he,he,he…ingat pun…lepas tu saya tanya anak bujang saya…Kamarul yg sedang menonton Tv,hari ni hari apa,Ayoi(singkatan dari Kamarul)? dgn muka kebingungan dan mata terkebil2 anak saya cakap hari Isnin ,kenapa mama?.tau lah hari Isnin ,hari ni hari apa?dari kejauhan kedengaran suara Syasya,Hari Jadi mama lah abang…(wah..tadi dia pun lupa jugak).dgn senyum kambing dan tersipu2,anak bujang saya pun bersuara….ha’ah ari jadi mama….la lupa….ish..bebudak ni,kalau hari jadi diaorg siap saya tulis reminder lagi….tak pe…saya tak kisah samada diaorg ingat atau tak(tapi dlm hati…muaahhh…sampainya hati dia org tak ingat Hari Jadi mama diaorg)…

SIB bAIK TAK ADA bATU bELAH bATU bERTANGKUP…kalau tak, dah lari dah saya masuk dlm batu belah tu…merajuk punya pasal….’BATU bELAH bATU bERTANGKUP,MAKANLAH AKU,LULUHLAH AKU…AKU KEMPUNAN UCAPAN HAPI BESDEY…MUAAHHH…HAHAHA… aDA ke batu belah batu bertangkup ni?…nak tanya pakcik atau atuk Google ni…tunggu sat ya… Pakcik Google kata batu ni adalah dogengan aje..jgn percaya …tapi masa saya kecik2 dulu.saya percaya betul2 tentang batu ni…takut ya amat…. Jom kita layan cerita Batu Belah batu bertangkup ni…best jugak…sebab kempunan telur, ikan maknya merajuk cam tu sekali…singkat fikiran kan,tak kesian ke kat anak2…..kan byk telur2 lain yg boleh dimamam,telur ayam ke,telur ikan tenggiri ke,telur2 lain ke..oopss…..he,he,he ..alamak anak dia pun 2 orang gak….tengok muka mak dia poyo semacam …selamba rock  je…tak ada emosi langsung..ciss…

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

