Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Dengan Nama All…

4 Comments

Dengan Nama Allah yg Maha pemuraah lagi Maha Mengasihani..
Asalammualaikum w.b.t…

Selamat hari Isnin dan Selasa semua..Harapan saya semoga semuanya sihat walafiat sentiasa didlm kerahmatan dan perlindunganNya…amin…Sebenarnya entri ni saya nak publishkan semalam alih2 terlupa plk…maklumlah daya ingatan pada peringkat umur macam saya ni makin lemah…he.he.he…

Alhamdulillah,,,panjang umur kita…syukur pada Allah..dipinjamkan kita satu hari lagi..

Fuhh…kelmarin merupakan satu hari yg hetic metic (betul ke ni) buat saya dan asben saya..Nak tau kenapa?
Pada hari Ahad, anak saya Kamarul menjalani ujian kelayakan ke Darul Quran wal Hadith (DaQwaH) dari pukul 11 pagi sampai lah pukul 3 ptg…Yayasan Sofa ni terletak di:-
Blok D1 – D5, Jalan 16A, Desa Permai,
Taman Dato’ Ahmad Razali,
68000 Ampang, Selangor.
Ni web dia
http://yayasansofa.com


Sebetulnya anak saya ni dah dpt tempat disatu Madrasah Tahfiz di Hulu Langat…minggu depan daftar…semua kelengkapan nak masuk asrama dah pun saya beli…baldi,sabun,berus basuh kain,hanger,penyepit,bantal dan ape2 ajelah cuma tilam aje belum saya beli…tup,tup…kawan baik dia kata dia dah berhenti sekolah kat situ,dah dapat tempat kat Yayasan SOfa,Ampang…apalagi anak saya bila dgr bespren dia dah berhenti dah mula tawar hati nak bersekolah kat Hulu langat tu…ish…budak ni…kena cepuk kang…barang2 keperluan semua dah den boli hah…ingat preee..ko?


kesian pulak saya tgknye…nak saya paksa tak samapi hati plak,buatnya baru 3 bulan belajar dah minta tukar sekolah lain,,kan lagi susah dibuatnya…
Nak jer saya cepuk bespren anak saya tu,pesal tak beritahu awal2 yang dia dah berhenti sekolah kat hulu langat ..tapi syukur pada Allah….tergerak hati saya nak tipon kawan baik anak saya ni…niat ati nak tanya ketebalan tilam yg patut saya beli..tebal 1 kaki ke,atau 2 kaki ke (ala2 tilam kat hotel gitu)…atau tak ada ketebalan langsung..(toto-tau kan tilam toto.ala yg selalu orang bentang kalau tetamu dtg rumah -nipis dan menyakitkan tulang temulang)..tup,tup…bespren anak saya beritahu dia dh berhenti..(brapa bykk tup,tup…daa….) apa dah benti? Biaq betui?bak kata orang Utagha.Naik hangin jugak saya dibuatnya…utk pengetahuan semua bespren anak saya ni..masyallah pemalu budaknye…kalau kita tak tanya, dia takkan beritahu..yg anak saya satu hal jugak,tak pernah tanya bespren dia…camna sekolah kat sana,best tak.,ustaz2 kat sana ok tak mengajar…ala soalan2 cepumas gitu…masing2 pemalu…hah…amek kau…
TApi syukur Alhamdulillah..anak saya dpat jugak menduduki peperiksaan kemasukan ke sekolah Yayasan Sofa ni dan Alhamdulillah lulus…8hb januari depan mula mendaftar diri…Kami pergi

kesekolah ni pun bukan dlm rancangan …bila dpt tau kawan anak saya ni dpt disini kami pun tanpa berfikir panjang terus ke Yayasan Sofa nak tanya samada anak saya boleh masuk ke tak…rupa2nya pd hari itu diadakan ujian kelayakan sesi ke2…rezeki anak saya…kalau tak anak saya tak tau nak tempatkan disekolah tahfiz mana…pening kepalo den dibueknyo…kami memanjatkan kesyukuran pada Mu ya Allah….

Advertisements

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

4 thoughts on “Dengan Nama All…

  1. Salam puan,
    Saya pun brdpt info pasal sek ni dan saya pun mmg tgh tercari cari sek mcm ni utk anak saya yg akan msk form 1 thn dpn.
    Saya nak tanya puan,anak puan ni msk as sofa kat seremban atau pun kat ampang tu? Mcmana keadaan sek tu, ok ke tak?
    Terima kasih byk2 atas bantuan puan.

    Wasalam.

    • Asalammualaikum…maaf sebab lambat balas.Anak saya masuk As sofa Ampang..sekolahnya ok…kemudahan asas semua ada…..tapi utk pengetahuan puan anak saya dah berhenti dari sekolah ni sebab dpt tawaran belajar di sekolah lain…dan mungkin sebab anak saya tak tahan dgn jadual sekolah ni yg agak padat bermula dari pagi hinggalah pukul 10 mlm…lebih2 lagi masa bulan orientasi .w/bagaimanapun pada saya yayasan sofa ni mempunyai sistem pelajaran yg lebih sistematik..terpulang pada keupayaan anak2 kita…

  2. sekolah lain tuh sekolah apa?

  3. salam puan… sy pon nak tya benda yg sama jugak.. hehe.. sgt berminat bila tgk website dia… anak puan sekarang slajar tahfiz d skolah mana? anak sy br ak masuk 3 thn tp perancangan akan dtg ingat bila dia 7 thn nak hantar masuk yayasan sofa… In Shaa ALLAH kalu diizinkan Allah..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s