Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Salam Jumaat

Leave a comment

Salam, Syukur Alhamdulillah…dpt lagi menghirup udara segar pagi Jumaat ni…fuuhh…lama betul ya saya menyepikan diri dari dunia seni..ooppss…dunia blogging ni…. Ok…I’m back…he,he,he…sejak bukak sekolah ,jadual pagi saya boleh dikatakan hetic..metic,,,apa ya…ala keadaan kelam kabut tu…nanti jap saya nak tgk dlm dictionary dulu…tulah dulu suruh blajar bahasa Inggeris betul2 ,tak nak…alamak..pak google cakap No definitions are available for hetic.Eh…betul ke ni…kalau hectic tu adalah…hectic ke hetic ke tak kesahh lah…oklah…jadual pagi saya agak padat sikit…pukul 7.15 dah hantar anak saya Syasya ke sekolah…as usuallah…yang paling saya tak suka ni bila ibubapa seolah2 macam nak pergi berperang bila menghantar anak2 diaorang …lebih2 lagi yang bawa naik motor…kelam kabut betul…masa kita nak melintas masa tulah depa lalu..kalu perlahan tu ok jugak ni laju macam dah tak tahan nak terb.r.k.(sila isi tempat kosong ya).geram betul saya….nak jugak saya buka besar2 loudspeaker saya suruh dia org perlahankan dan mengizinkan saya melintas jalan…..kalau pemandu kereta tu masih ok gitu2lah…kadang2  2 x 5 dgn penunggang motor…kesian saya tgk anak2 yang nak melintas jalan terpaksa tunggu belas kasihan pemandu2 kereta atau motor….kadang2 sampai 10 min jugaklah nak melintas….nilah sikap pemandu2 di Melaysia ni… Oklah lepas hantar anak saya,bergegas pulak hantar anak saya KAmarul Ke sekolah Tahfiznya yg terletak di Jaln Gurney…belakang Wisma Felda…Nama sekolahnya ATAh Intergrated School..nama panjangnya Akademi Tahfiz Al Hidayah…tapi yang tak bestnya bila polis trafik jaga

Kalaulah di Malysia ada macam gambar diatas tu,tak tau nak habaq apa no…

…nak berpeluh ketiak kita menunggu giliran kita ..kadang2 ambil masa 20 min jugaklah nak lepas satu2 lampu trafik tu…naik kematu punggung kita ni hah…oklah polis menjalankan tugasnya itu kita fahamlah…tapi at least bagilah lepas kenderaan sama rata….ni tak bila time kita punyalah lamanya….ni lagi sekali saya nak aje bukak loudspeaker saya…alloo!!…datuk, apsal lambat bebenor ni…saya pun nak pi kerja ni,nak antar anak lagi…kasihanlah pada kami ni hah….bukan atuk sorang je bekeja…tapi ada brani ka nak cakap cam tu pada polis trafik tu?he,he,he….setakat jeling2 manja ada lah….

Saya bersyukur kerana terbuka hati anak saya utk menjadi seorang Tahfiz…Bersyukur sangat2 saya pada mu ya Allah…sejuk hati saya…yalah,bila tengok gelagat anak2 sekolah dewasa ni,seriau saya dibuatnya..depan kita selamba dog aje hisap rokok sambil pandang2  kita yg tak cun ni…takut saya…kalaulah anak saya macam tu…nauzubillah…ish,ish…budak2 sekarang…tak macam budak2 zaman saya dulu…nak hisap rokok pun tak berani….takut sesangat… Nak salahkan sape ya,mak bapak atau sistem pelajaran kita sekarang ni?Tepuklah dada tanya selera,tapi jangan tepuk kuat sangat,nanti sakit dada pulak…nanti sape yg susah..anak2 kita jugak yg susah Dibawah ni ada maklumat pasal Sekolah ni…tapi dalam bahasa Inggeris ya…saya ambil dari laman web sekolah ni http://www.atah.edu.my/ Background of ATAH an image Introduction to ATAH ATAH Integrated School is established in year 2000. Located first in Jln Gurney 1, ATAH 1st intake is consist of 50 students and now ATAH students reaching 200 students. This school focus in Islamic Education specialized in Tahfiz and Religious Teaching for Muslim students. This school is under Wiba Prima Foundation (PPAB-06/2004) in conjunction. This school are chosen by most parents to send thier children in this school because we emphasized on Islamic method in teaching which is to improve the childrens ‘Akhlak’ (Attitude) that apply for muslims. Besides that, we teach ‘Ibadah’ and also Al-Quran. Besides that, we also provide a free services for New Religion Brothers, Orphanage Children, Single Mother Children, and more. We did contrbute back to the society by sharing and caring. We provide all education level from Pre-School Level (5 Years-6 Years Old), Primary School (7 Years – 12 Years Old) and Secondary School (13 Years – 17 Years Old). We did take Full Time Students and Part Time Students also. Based in KL, Our school have 8 years experience of developing children of Islam, that will excell in academic and life.

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

