Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

SeLaMat Kembali KeSekoLah…

Leave a comment

Salam,Selamat kembali ke sekolah..Welcome back to ScHooL…amacam?best tak ekmbali kesekolah yg dah lama ditinggalkan..hampir 2 bulan…lama tu…first day ni tentu boring kan..ya lah 2 bulan dok rileks ..tgk Tv,main2…bila penat tidur..bangun tidur main lagi…tulah rutin bila cuti sekolah….buku pun barulah semalam nak kemas…kalu tak dok dlm beg skolah tulah…tak bukak2 sampailah masuk skolah semula…ish,ish,ish…nak salahkan sape ni…anak2 ke mak bapak…

Pagi tadi sempat saya hantar anak saya SYasya ke sekolah…mulai tahun ni sekolah anak saya akan hanya ada satu sesi sahaja iaitu sesi pagi…kalau tahun2 lepas ada dua sesi…pagi dan petang …agak kelam kabut sikitlah yalah selama ni ada dua sesi…bila semuanya dah sekolah pagi keadaan agak ceria dan hiruk pikuk sikit…mana dgn ibubapa yg hantar anak2 kesekolah …poning jugak kepala saya dibueknyo…tu sobab saya tak buleh jadi cekgu…mau pengsan saya ..yalah bila dah lama tak jumpa macam2 ceritalah.. dah macam bunyi lebah plak…tapi tahun ni tak ada murid2 yg menangis..semua kelihatan ceria gitu…clap,clap,clap…
Dan clap,clap juga utk anak saya Syasya yg berjaya bangun pagi .Seb baik dia tak nangis…Sampai skolah aje terus cari kawan2 dia..bila dah jumpa siap suruh mama dia balik/…biasalah saya kalau tak tunggu sampai anak saya masuk klas saya takkan balik…bila anak saya dah masuk klas saya dan suami pun terjenguk2lah dkt tingkap nak tengok plak mana tempat duduk anak saya..dgn sape dia duduk..ish,ish,ish…ibubapa sekarang…ke saya dan suami aje macam ni…tak pelah…hari pertama skolah ni macam hari terbuka sekolah..boleh keluar masuk..lepas ni jgnkan nak tgk kelas nak masuk kawasan sekolah pun susah…kena tabik hormat dkt pengawal dulu…kena soal jawab plak…betul tak?Oklah kepada anak2 ,SeLaMat BerSeKolah…belajar rajin2 ya….

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

