Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Hoben jang hoben..piala Fa 2010

Leave a comment

Salam,

Malam ni bertempat di STAR of PAroi(Stadium Tuanku Abdul RAhman,Paroi,Seremban)akan berlangsung perlawanan separuh akhir pertama Piala FA antara N.sembilan dan Johor FC.Pasukan Johor FC baru first taim masuk peringkat separuh akhir ni…terer juga pasukan Sang Lebah ni….pasukan Ngori kena berhati2 ni ,sekali kena sengat ..ngap…bengkak dibueknyo..

Walaupun saya dilahirkan di Johor Bahru,diHospital Sultanah Aminah yang warna merah tu dan masa kanak2 saya banyak dihabiskan di Johor,saya tetap sokong pasukan Nogori… 6 tahun saya diJohor berbanding puluhan tahun saya di Negeri Sembilan,maka dgn ini saya istiharkan saya penyokong pasukan Nogori…

walaupun begitu,kenangan saya di Johor Bahru–di Kg.Kastam,Larkin,almaklumlah arwah bapa saya seorang pegawai kastam,,tidak akan saya lupakan hingga ke akhir hayat saya…bagaimana saya dan adik saya bermain gelongsor dari atas tebing tinggi menggunakan tikar hingga kebawah akan menjadi kenangan yang amat berharga dlm diri saya ini..

saya masih ingat lagi,dulu2 budak perempuan mana ada pakai seluar panjang mcm skrg…dulu…pakai skirt pendek lagi…bila main gelongsor tu..ha…semua kaler nampak…merah,hijau,biru semua ada,,,termasuklah budak2 lelaki..tak ada perasaan malu langsung dan budak lelaki dulu rileks aje tak adelah nak ejek2 ke,,,selamba aje pandang…berbeza dgn budak zaman sekarang….

Hai …nolstagia,nolstagia….apa kabar agaknya budak2 lelaki yang sama2 dulu….hm,hm….kalaulah ada time tunnel nak jugak saya pergi zaman saya kanak2 dulu…rindunye….

Ape2hal kita tunggu dan lihat malam ni…saya bagi Nogori 3,Johor 1..

1 tu kira markah kesian…oops…riak nampak…he,he,he….

Dibawah ni lirik lagu nogori..Hoben Jang Hoben….

Dari sawah turun padang
Kini kau dah pandai nondang
Kali ini mesti monang
Bukan susah cukup sonang

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

1 – 0 kocik bonar
4-1 sonyum lebar
Kalau boleh 7 – 0,
Biar dio balik tolopong, tolopong-lopong

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

Yam Tuan sokong kito
Montoghi Bosar sokong kito
Undang luak sokong kito
Jangan buek malu muko

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

Sumbek gol banyak-banyak
Bia sampai jaring kuyak
Main mesti hati-hati
Jangan masuk gol sendighi..sendighi

Hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben
hoben jang hoben

Hoben Jang Hoben…

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

