Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Rileks daa…..

Leave a comment

Dah lama jugak  tak ada artikel2 lawak …dah hari Khamis hari ni…

apa kata kita rilekskan minda kita yang asyik bekerja dari pagi sampai la ni…dah naik berpinar mata ni…

Artikel dibawah ni saya ambil dari http://www.isuhangat.net/

Almaklumlah nak buat artikel lawak ni saya bukannya pandai sangat…setakat utk ketawa sendiri boleh le…

Ape2 hal,jomlah kita baca…

Maksud bunyi hon

Saya bab2 menghonkan orang ni saya no.1,tapi bila orang hon kita mulalah mengelabah semacam…marah pun ada….tapi yang bestnya bukan saya yang bawak kereta tapi suami saya yg jadi drebar…kalau suami saya tak hon orang (selalunya bila orang tu potong queue lah)saya yang honkan….

Panjang aje tangan saya picit hon tu….kadang2 saya jadi batu api pulak bila tengok asben kita rileks aje bila orang potong queue..kalau satu kereta tak pe jugak,ni hah,..sampai 2 ,3 buah yg potong..mana boleh jadi beb…agaknya tulah hikmahnya saya sampai la ni takut nak bawa kereta..lesen memandu memanjang aje di perbaharui….

kalau saya bawa kereta agaknya,pantang kereta memotong akan saya bunyikan hon,anjing atau lembu melintas jalan pun saya akan hon…

kita bayar cukai jalan ma…..

Ini kisah bunyi hon, aku x suka tekan hon sbb aku tak suka di hon. Tapi rupanya hon ni ada maknanya tersendiri yang tak terfikir dek aku. Dalam lawak ada logiknya tuh. Lepas ni kalau tekan hon jgn sembarangan hon. Kredit kepada penulis asal lawak ni.

Pernah tak masa driving, kadang-kadang kita dengar kereta yang berselisih atau kereta di belakang kita membunyikan hon?
Percaya atau tidak…
Tahukah anda bahawa setiap bunyi hon itu ada maksud tertentu disebaliknya.
Saya bongkarkan maksud disebalik bunyi-bunyi hon tersebut untuk anda sekarang. Please take note yer! hehe

1. 1 x HON PENDEK – pemandu tu nak cakap “HAI”
2. 2 x HON PENDEK – pemandu tu nak cakap “TERIMA KASIH” atau “JUMPA LAGI”
3. 3 x HON PENDEK – pemandu tu suruh kenderaan depan tu cepat sikit (biasanya kat traffic light time dah hijau tak reti-reti nak jalan)
4. 1 x HON PANJANG – pemandu tu beri amaran kereta lain bahawa diorang memandu secara merbahaya dan hampir menyebabkan kemalangan
5. 2 x HON PANJANG – pemandu tu marah “HOI!!!… BODOH XDER OTAK KE”
6. 4 X atau lebih HON PENDEK – pemandu tu cakap ;
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:

“TIIILAM! TIIILAM!… TILAM LAMA, TUKAR BARU.. TIIILAAAM!… TIIILAAAAM!”
Apek jual tilam daa..

Advertisements

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s