Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

+

Leave a comment

Assalammualaikum w.b.t..

Dah 10 Ramadan hari ni…sekejap kan masa berlalu…hemm…nak masak apa hari ni ya?Let me think..nak masak ke atau nak beli lauk aje di pasar Ramadan?Masih terlau awal lagi nak pikir pasal menu berbuka ni…nanti terliur pulak di buatnya….bercakap pasal lauk2 yang dijual dipasar Ramadan,saya nak nasihat sikit ni…berhati2lah…jgn jadi macam saya…2 hari lepas saya beli lah lauk apa ya orang panggil…oh ya sambal tempoyak…ala pucuk2 daun yang dimasak dgn tempoyak….fuuh lamak…bestnya…maka saya pun belilah 2 ringgit…nak beli seringgit tak boleh…oh ya…harga minimum yg boleh kita beli di pasar Ramadan ialah 2 ringgit…kalau kita minta kurang tak boleh,macam2 jawapan yg akan kita dpt..tak untunglah,barang2 pasar dah naik rege…dan macam2 lagilah….

eh berbalik pasal sambal daun kayu tadi..maka saya pun belilah 2 ringgit…bila tiame buka puasa,saya rasa ya allah,punyalah masamnya sambal tu macam muka makcik tu jugak..tempoyak tahun berapa makcik ni pakai…eee…geramnya saya..terbayang2 saya wajh masam makcik tu,jgnkan nak ucap terima kasih nak senyum pun makcik tu dah tak larat…macam ada intan berlian dlm mulut makcik tu…keesokan paginya saya asyik nak pergi bank aje..kalu bank in duit seronok jugak,ni bank in ****.Sejak dari hari itu saya dah tak nak beli dari makcik tu…bila saya lalu aje depan gerai makcik tu,saya buat2 nak beli tapi bila pekerja dia tanya nak beli apa,saya pun bagi senyuman paling manis sekali…manis tak senyuman saya ni makcik oii?(cakap dlm hati ajelah).Sampai la ni perut saya rasa tak sedap tapi masih maintain lagi…

Jadi adik2 ,abang2,kakak2,pakcik2,makcik2,pakcik2,atok2 dan nenek2 semua,kalau nak beli juadah berbuka puasa tu,berhati2lah,jangan jadi macam saya ni….lauk yang menarik dipandang tak semesti sedap dimakan….

Lebih baik beli daripada mereka2 yang kita dah biasa beli,selamat…

Selamat Berbuka Puasa..Jangan lupa baca doa berbuka

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

