Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Apek oh apek….

Leave a comment

Salam,
Pernah naik teksi tak?Mestilah pernah kan…sekali2 tu misti naik teksi lebih2 lagi bila dah terlewat ke tempat kerja atau kemana2 ajelah..eh..kenapa tiba2 tanya pasal teksi ni?
Ada apa dgn teksi…oklah…tak nak membuang masa lagi…saya nak storylah ni…pagi tadi saya pergi kerja naik teksi…so what?oklah drbar teksi yg macamana yg anda suka kalu anda naik teksi?BAgi diri saya ni,saya suka naik teksi yg pemandunya yg pendiam tapi tak pendiam..maksud saya bukan jenis yg suka bertanya itu ini..macam yg sering ditanya pada saya kalau saya naik teksi..”jauh adik kerja,duduk di dot,dot,dot tapi kerja di dot,dot,dot! atau “dah lama kerja sini”Nak ngoratlah tu…atau pemandu yg suka cerita pasal diri dia…ee..paling saya tak suka…tak tau ke yg saya ni dah ada anak dua…..lesing kang baru tau…tapi pagi tadi saya menaiki teksi yg pemandunya terlebihlah pramahnya…cha ya nun alim…dah berumur ..mungkin dalam usia 50an atau 60an…ingatkan pagi2 bolehlah menikmati pemandangan diluar tapi terpakslah pulak menjadi pendengar setia pada ceramahnya..walaupun pelat bahasa malaysianya tapi intipati atau tajuk ceramahnya dapatlah saya faham…tajuk ceramahnya lebih pada politik tanahair…tak payahlah saya sebutkan nanti kena ISA plak pemandu tu…tapi yang pasti dia ni penyokong PR macam saya jugak…he,he,he…jgn marah ya…negara kita kan negara demokrasi..,negara bebas …Garang jugak uncle teksi ni…gerun saya dibuatnya….mana taukan sambil bawa teksi sambil bercerita penuh bersemangat…kang lain pulak jadinya….tapi uncle ni cukup puji Tuan guru Nik Aziz..seorang ahli politik yang disegani oleh semua tak kiralah dia BN atau PR…Siap bagi tanda bagus lagi...
Bila sampai ofis saya saya,saya terkurang bagi tambang …apalagi kene sedaslah saya dari apek ni walau pun kami dari satu fahaman politik..business tetap business maa…
Apek oh Apek….
Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

