Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Macam-macam,….

Leave a comment

Assalammualikum w.b.t…
Nak tergelak saya bila baca satu berita dlm akhbar hMetro pagi tadi…pasal bagaimana teguran seorang lelaki terhadap jirannya telah membawa padah pada dirinya…hanya kerana dia menegur jirannya yang suka menjemur seluar kecik atau spender atau seluar dlm di atas pagar rumahnya, Mangsa telah dipukul dan diterajang selain dua kereta dan tingkap kediamannya dipecahkan
Selama ini, saya hanya mendiamkan diri sejak setahun lalu setiap kali jiran saya menggantungkan pakaian dalam di tembok rumah saya. Namun, sikap kurang manis itu menyebabkan saya tidak tahan dan menegur perbuatannya itu kira-kira dua minggu lalu.
“Saya meminta mereka mengangkat pakaian dalam itu dan menggantungnya di rumah sendiri, tetapi teguran saya tidak diendahkan,” katanya pada sidang media di Biro Pengaduan Awam MCA di sini, semalam.
Difahamkan, mangsa sebelum ini sudah dinasihati jiran lain supaya tidak menegur sikap lelaki itu kerana dikenali sebagai panas baran.
.ish,ish ,ish…ada ka patot …dah lah jemur spender dkt pagar rumah kita(mungkin pagar di rumah2 teres tu kot..maknanya pagar jiran tu jugak lah..),kita pulak yang teruk kena pukul…tak patot..tak patot…
Yang sekoq tu pulak oopss…yg sorang tu pulak apa kes pi jemur spender dkt situ? tak malu ka orang tgk seluar kecik kita tu…saya kalau bab2 jemur seluar kecik ni seboleh2nya saya jemur tempat yg tersorok dari pandangan mata orang…kalau seluar tu cantek dan masih baru lagi tak pe jugak ni dahlah stok lama,ada koyak2 pulak tu,lepas tu nak sedapkan cerita ada pulak tahi lalat (ala..yg bintik2 hitamtu..)..mana tak member tu naik hangin…kalau sekali tegur dia buat dek tak pe jugak, ni dah berbuih mulut depa tegur masih digantung jugak seluar tu…..tapi malangnya yang menegur tu pulak yang teruk kena belasah…tak taulah apa nak jadi sekarang ni…
Macam tpt saya tinggal ni lah ,selambaland aje dia orang jemur spender diaorang >Macam2 saiz dan color ade..kalau anak dara punya macam ni saiz nya,kalau kaum2 bapa punya lain pulak saiznya..ada yang sebesar gajah-saiz XXL …ooppss..maka kita taulah orangnya macamana..tak tgk orangnya kita dah dapat agak…he,he,he…maaf ya…..Petang2 ni gurau2 sikit…gurau kan membawa bahagia…ehwah…..ya lah tu…
Oh ya…saya baru dapat baru orang nogori panggil spender sepentot…ha,ha,ha…macam2…
Dibawah ni beberapa pendapat orgramai pasal insiden ni..tapi dlm bahaso Nogori…

Farikh Yusof Hahaha!org dulu2 pakai sabut yo..pakai buang yo..

Nurul Maarof org tu banggo sidai bondo alah tu kek lua

dio punyo lawa bona la 2

sbb tu goma tunjuk kek org

bengong!

Zai Hashim ‎@sang nila utama…dio pkai boxer gamba superman…hehe

5

Anak-Anak Negeri Sembilan Kok pakai sabut gata gata deh, miang berbintat kulit tu kang-NAB-

5 hours ago · Like · Flag

Nadia Abd Azis xbertamadon apo..togo sikit dh memocek..paneh baghan ni xpanjang umo oi..yg nk togo tu lak kono lah pandai..jgn mcm potir jo togor..togo la bebaik..

Farikh Yusof Den pakai sepentot wo..klu x nti mampuih camno nk sorok kok tibo2 diluar kawalan plk deh.heeef

Cahayahidupku Kasim HAHAHAHHAHA

Sapphire September kok nak sidai kat luar …sidai ler yang cantekkkk… cantekkk nie sepetot dah mcm kono bom..belubang2..marah lah dehh….kot se pun marah gakkkk

Advertisements

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s