Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Jom…buang toksin (2)

Leave a comment


Salam,
Ok,hari ini saya nak story pasal plaster buang toksin ni..semalam bab 1 hari ini bab 2…semalam sebaik saja loceng ofis berbunyi(macam sekolah plak),saya pun bergegas ke kedai ubat berdekatan…nak beli plaster nilah…ada 3 buah kedai farmasi disini–as usual Guardian,Georgetown lagi satu apa ya lupa pulak….saya pun tanyalah salegirl ada tak jual plaster Detox ni…dia org pun tunjuklah brand dari Jepun …Kinimatsu ke ape …mcm tu lah bunyinya atau Kinimatero…lupa lagi…kotak hijau..dkt guradian dia org jual satu kotak 60 hinggit…omak oii…mahalnya..(cakap dlm hati aje…)lepas tu saya pergilah kedai yang saya lupa namanya tadi…sama jugak …harga satu kotak 60 hinggit lebih…mak datok…awat mahainya(cakap dlm hati lagi)..kemudian ,last sekali saya pergilah Georgetown(bukan Georgetown ,Penang ye)..saya pun tanyalah..ada tak plaster yg tepek dkt kaki tu yang nak buang toksin dlm badan…nak cakap Detox plaster tak tau…ada…ehwah bagus ni…eh awat murahnya…ni harga promosi…skali dua kotak …kalau farmasi lain mahal kak!…ya ke…hati ni dah berbunga2 kembang…bagus ni…saya tanpa berfikir pannnnjjjjjjjjanggg terus pergi kaunter bayar…bila cashier tu key in aje harganya..nak tau brape hinggit….jeng…jeng…jeng…$139.90/-..10 sen lagi nak jadi $140/-..Kenapalah mata ni tak nampak tadi…ingatkan 2 kotak $39.90…tak nampak pulak angka satu tadi ..nak tak nak..beli jugak…melayang $140/-….hu,hu,hu…
(omak datok,moyang,cicit,cucu.,oyeng semua keluar….awat mahalnye….dah terlebih mahal…muahahaha….).lepas tu nak pujuk hati ni saya pun cakap dlam hati lagi..tak pelah..utk kesihatan mahal pun tak pe…tapi..
lain kali tengok rega tu betul2…lebih2 lagi kalau mata dah kabur macam saya ni….
Satu pengajaran buat saya…
Bila suami tanya berapa reganya…saya buat donno aje…dia tanya dia jawap sendiri…$80/- ke? Ape $80/-  ?  Nak aje saya guling2 badan depan dia …. .ha..ah..$80/- campur $59.90 (cakap dlm hati lagi…)…dan satu lagi pengajaran buat saya jgn suka cakap dalam hati…kalau harga barang tu mahal,cakap kuat2 biar semua orang dengar…ha,ha,ha….
Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

