Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Vuvuzela…

Leave a comment

Salam,
Pernah dengar nama Vuvuzela?Ha,pada yang tengok worldcup 2010,pasti tau alat ni…alah…yang bunyinya macam lebah ,,…berdengung aje..atau berbuzzzing aje dari mula perlawanan sampailah tamat .Orang putih kata irritating sound sebab bunyi yang membingitkan telinga…tapi tulah kelebihannya yang hanya terdapat di Africa Selatan aje…4 tahun sekali…takpelah biarlah diaorang tu hepi sikit….
Macam di Malaysialah kalau ada perlawanan bola mesti ada rebanalah,trumpet mamak jual roti lah dan macam2 lagi…nak timbulkan suasana riuh dan meriah..taklah sunyi stdium….kan…

Vuvuzela juga dikenali sebagai lepatata.Ia sering digunakan di Brazil dan juga negara Amerika Latin ketika perlawanan bola sepak berlangsung. Ketika ini, vuvuzela menjadi kontroversi di Piala Dunia Afrika Selatan kerana bunyinya yang sangat bising dan boleh merosakkan telinga jika tidak ditutup. Menurut Hear The World Foundation, Vuvuzela boleh menyebabkan pekak. Ia telah diubahsuai dengan desibel yang lebih rendah.

Selain dari vuvuzela,ada satu lagi trumpet iaitu Kuduzela,hai..semuanya ela,ela aje bunyi akhirannya,nasib baik bukan Ella…rupanya macam tanduk kerbau..ada macam2 stail kuduvela ni..kecil ,besar..mcm dibawah ni…

Wide Variety of Colours
The original Kuduzela is available in a wide variety of colours, 90cm in length.

Individual Branding

Sleeve
Individually branded sleeves are available, and may be branded in full colour

Sockzela
The Kuduzela Sockzela can be branded as required and is available for both the Original Kuduzela and the Mini Kuduzela.

Metallic Kuduzelas
For corporate gifts, show pieces and just to be different, the Kuduzela is also available in Gold, Silver and Bronze

Mini Kuduzelas
For smaller, more easily transported and quirky Kuduzelas, why not try our new Mini Kuduzela. 45cm in length.

Kuduzela Ear Protectors
Be responsible with your hearing at work, home and the stadiums. Whisper earplugs are low pressure earplugs which virtually eliminate pressure on the ear canal.
Hai,alat penutup telinga pun ada…..
Advertisements

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s