Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Jom..rileks minda sat…

Leave a comment

Salam,

Apa kata hari ini kita belajar Bahasa2 di dunia ni?Tengok apa nama kita dalam Bahasa lain..ada yang best,ada yang kelakar bunyinye.

Apa2 pun jom kita belajar…

Gambar

Nak tau nama anda dlm Bahasa Jepun , klik sini

Nama saya dalam Bahasa Jepun ialah Hamano (seaside field) 天音 Amane (heavenly sound)

Bendera Jepun Imperial Seal Jepun

Dalam Bahasa Korea pulak Han Soo Hyo.Klik sini kalau nak tau nama anda dlm bahasa Korea

Bahasa Sepanyol pulak. .María Luisa Carrasco Carrasco klik sini ya..

Bendera Sepanyol Lambang Sepanyol

Klik sini utk Egyptian…Saya ialah Anippe (daughter of the Nile).Hai macam2lah…

Ni nama saya dlm Bahasa India Bangaladeshi Stankypoo . Ada ka patot nama saya Bangladeshi.Tak patot 2x.Klik sini

Horizontal tricolour flag (deep saffron, white, and green). In the center of the white is a navy blue wheel with 24 spokes. Three lions facing left, right,and toward viewer, atop a frieze containing a galloping horse, a 24-spoke wheel, and an elephant. Underneath is a motto "सत्यमेव जयते".

Dalam French pulak nama saya berbunyi Angélique Kachay Patenaude.

Ni dalam Bahasa Italy.. Klik sini…Andrea Castelnuovo-Tedesco..Macam Tesco pun ada jugak…ish,ish,ish…..


Dalam Bahasa mexico,Diana Valencia..glamerlah sikit…macam princess Diana pun ada jugak….

Apa2 pun,nama yang diberi oleh arwah ibubapa juga yang menjadi idaman kalbu..cayalah…

bdiv1002.gif

Saya copy artikel dari satu blog tu..ketawa saya sorang2 dibuatnya.Apa agaknya reaksi guru yang menanda kertas jawapan tersebut. Samada ketawa pecah perut ataupun bengang tahap gaban. Apa pun saya memang tabik pada pelajar yang begitu berani memberikan jawapan sebegini. Walaubagaimanapun, adik-adik yang masih bersekolah jangan meniru aksi sebegini.

bdiv1900.gif

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

