Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Leave a comment

Salam,
Terharu hati saya semalam.Nak tau kenapa?Syasya bagi saya sekuntum bunga ros sempena Hari Ibu..Walaupun harganya murah tapi ia sangat bermakna buat saya.Siap bagi lirik lagu “IBU”nyanyian Allahyarham P.Ramlee yang dicopy dari internet lagi tu…Nak nangis saya masa tu…walaupun saya garang dan sering memarahinya,bila time Hari Ibu,Syasya tetap bagi saya bunga ros yang ada anak beruang kecik lagi..
“nanti Syasya belikan kek utk mama ya’…hu,hu,hu,,..pilunye saya…..Anak saya Kamarul cuma tersengih saje bila tengok Syasya bagi bunga ros pada saya…Abang nak bagi apa pada mama?Sengih lagi anak saya sorang ni…tak pelah Kamarul..tak beli pun tak ape tapi sengihan kamarul tu dah cukup buat mama tapi ada tapi lagi tu ..pujuklah abah belikan mama hadiah… handbag ke,minyak wangi ke,kasut ke..he,he,he….
Hari ni Syasya nak belikan saya bunga ros lagi dari bookshop sekolah nya…hai..kayalah kakak jual buku tu….dari kereta proton nanti tukar kereta Honda plak…
Dibawah ni ada satu poem pasal Hari Ibu..tapi dlm Bahasa Inggeris…simple English…
My Mom
My mom is very sweet and always caring.
She worries about me when I am in school.
She makes sure that I get where I am going
On time so that I don’t feel like a fool.
She cares whenever I pick on my younger brother.
She cares whenever he or I get hurt.
She cares whenever I score a goal in soccer.
She cares about the buttons on my shirt.
But best of all, my mom loves all of us
Who live with her, both when we’re good and bad.
She makes me happy with a hug and kiss
And holds my hand whenever I am sad.
KAsih ibu membawa ke syurga…..
Saya merindui arwah ibu saya…semoga Allah mencucuri rahmat keatas rohnya dan ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman dan beramal soleh…amin…
bdiv701.gif
Jom kita tengok gambar binatang2 di bawah ni… rilekskan minda
bdiv701.gif

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

