Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

BersamaMu…

Leave a comment

Free Orkut and My Space islam Graphics Glitters

Salam,
Saya jarang tengok rancangan Bersamamu di TV3.Bukannya saya tak suka tapi saya sedih sangat bila tengok insan2 yang hidup dalam kemiskinan yang serba serbinya kekurangan…makan pun ala kadar sahaja…lebih2 lagi kalau ada anak2 kecil atau yang sebaya dgn anak2 saya.Ada yang mempunyai ahli keluarga yang cacat…dan bagaimana mereka tabah mengharungi kehidupan ini..
Dan saya akan memanggil anak2 saya menonton sekali rancangan ni supaya timbul keinsafan di jiwa akan nasib kanak2 dlam rancangan Bersamamu…Dan sambil menonton tu saya memberi ceramah sikit….itulah..inilah..last2 saya macam berceramah dgn dinding plak.Tak taulah saya samada mereka sedih atau sebaliknya….sebab saya tengok riak muka mereka selamba aje…riak sedih tak ada langsung ish.. budak2 ni…membazir air liur aje dibueknyo..
Bagus juga rancangan ni…Macam kelmarin,bagaimana seorang ibu tabah menjaga anak dan suaminya yang kurang upaya .Sedih sangat saya.Ia benar2 menginsafkan saya kerana ada insan lain yang lebih susah dari saya
Hati kecil saya sering tersentuh apabila menonton rancangan ni yang banyak memaparkan kepayahan segelintir warganegara yang mengalami masalah dari segi kewangan dan pendidikan
.Saya berharap kepada golongan yg berkemampuan atau yang kaya tu,duit dah tak tau nak buat apa tu, bantulah insan yang memerlukan..ingat setiap harta kekayaan yang anda miliki sebahagiannya adalah milik orang miskin..
Sebentar tadi saya dapat satu sms yg berbunyi..pelanggan Islam yg dihargai..dapatkan kata2 hikmah dari imam Syafie danhadis terpilih agar dpt dijadikan panduan dlm kehidupan.Saya ingatkan percuma rupa2nya kena bayar $1.50.Cepat2 saya batalkan..apa salahkan kalau percuma,sebagai amal jariah…sekarang semuanya dah dijadikan bisnes…hai…entahlah..
Hadis yang sempat dihantar berbunyi…Solat berjemaah itu lebih baik dari solat sendiriandgn 27 kali darjatnya(dari imam bukhari dan muslim)..
Advertisements

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s