Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Leave a comment

Salam semua,

lama saya tak update blog ni.Almaklumlah semenjak Tahun Baru sampai la ni sibuk memanjang-menguruskan persekolahan anak2.Baru sekarang terasa rileks sikit.Anak2 semua dah pergi sekolah,kebetulan semuanya sesi petang ,tinggallah saya sorang2 dirumah.Terasa sunyi pulak bila anak2 tak ada.Rindu pulak pada diaorang.Teman bergurau senda dan teman bergaduhlah katakan.

Bila anak2 ada,marah pulak.Bisinglah,pening kepalalah…dan macam2 lagi…Memanglah rileks tapi rasa tak seronok pulak.Sorang2lah pulak tu…

Mati kutu dibuatnya.Saya pun tak faham macamana istilah mati kutu ni timbul…Nanti kalau ada masa saya check diwikipedia..ewahhhh…atau dalam kamus oxford…muaahhh….mana tau mat2 salleh ada pakai istilah ni…diaorang ni bukannya boleh percaya sangat.Diaorang perasan hebat …..semua diaorang tau..tapi hampeh taik kucing…

Eh..melalut pulak.Mana saya tadi ya?Lupa pulak..

Oh ya….terasa sunyi bila anak2 tak ada..Besok saya dah start bekerja semula.Kesian anak2.Terpaksa urus diri sendiri utk kesekolah…kesian diaorang.Tak apalah ajar diaorang berdikari…berdiri atas kaki sendiri…mestilah takkan berdiri atas kaki orang kot…Kalau berdiri atas kaki orang apa istilahnya ya…agak2nya yang sesuai sekali berdikarong-berdiri atas kaki orang..amacam..best tak?Dalam kamus dewan pun tak ada istilah ni…

Hari Sabtu lepas keluarga saya,abang saya, keluarga kakak saya dari Sarawak,keluarga adik saya dari Kelana Jaya ,kami beramai2 menjamu selera di Bagan Port Klang.Nak makan seafoodlah katakan…kononnya nak merasai suasana tepi laut. Apa lagi kami pun orderlah ikan dan sotong.Ikan2 tu kami suruh bakar aje.Nak save budgetlah katakan…sotong pulak goreng dgn tepong 2 hidangan aje..Ikan2 tu kami pilih ikan kembong,ikan pari,ikan cencaru dan siakap 2 ekor.Taklah banyak…Rasanya biasa2 aje.Nak tau harganya berapa?Jeng,…jeng..jeng nak dekat 400 ringgit…macamana tak terbeliak mata kami semua…ingatkan cuma dua ratus lebih aje…almaklumlah makan ikan bakar cicah air asam..berapa aje kosnya…Ha..kan nak merasa sangat suasana makan ditepi laut…ambik ko….lepas ni Bagan Port Klang tak akan lagi menjadi destinasi kami Jalan-jalan cari makan ..bye,bye Port Klang….Kalau nak makan ikan bakar saya syorkan makanlah di Umbai Melaka,bukan saya sedap,harganya berpatutan…puas hati…

Advertisements

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s