Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

2012…

Leave a comment

2012 Movie wallpaper

2012 movie poster.jpg

20122012201220122012

Foto diatas adalah dari filem trailer terhebat’2012′. Saya dah menontonnya dgn keluarga saya di Capital Square bersebelahan dgn Kompleks WILAYAH. menarik sungguh filem ni.Melopong jugak lah mulut saya menontonnya.Penuh dgn suspen..

Kepada yang belum menonton tu,saya syorkan pergilah…best giler….

2012 simple namanya adalah sebuah filem yang menceritakan satu kejadian bencana alam(tsunami) luar biasa yang akan membinasakan seluruh daratan dibumi. Dalam filem ni pengarahnya menggambarkan tentang betapa teruknya bencana alam ini sehingga menyebabkan beberapa tempat ‘penting’ musnah. Antaranya termasuk :

White House
The Poseidon
The Sistine Chapel in the Vatican
St. Peter’s Basilica in the Vatican
Christ the Redeemer statue in Rio de Janeiro

The Land of Muslim

Satu tempat yang disenaraikan sekali untuk musnah dalam filem ini tetapi tak jadi iaitu tanah suci Mekah, tempat perhimpunan suci dan menjadi Kiblat kepada umat Islam. Filem ini bakal ditayangkan umum pada 13 November 2010.

Director Roland Emmerich on the set of Columbia Pictures' 2012 INILAHpengarahnya Roland Emmerich .Hensem jugak mamat ni..he,he,he…

credit : scifiwire.com

Satu tempat yang disenaraikan sekali untuk musnah dalam filem ini tetapi tak jadi iaitu tanah suci Mekah, tempat perhimpunan suci dan menjadi Kiblat kepada umat Islam. Filem ini dah ditayangkan umum pada 13 November 2010.

“Well, I wanted to do that, I have to admit,” Emmerich says. “But my co-writer Harald said I will not have a fatwa on my head because of a movie. And he was right. … We have to all … in the Western world … think about this. You can actually … let … Christian symbols fall apart, but if you would do this with [an] Arab symbol, you would have … a fatwa, and that sounds a little bit like what the state of this world is. So it’s just something which I kind of didn’t [think] was [an] important element, anyway, in the film, so I kind of left it out.

Pengarah Pusat Sains dan Teknologi Institut Kefahaman Islam Malaysia (Ikim), Dr Mohd Zaidi Ismail berkata, merujuk filem 2012 atau ramalan berasaskan perkiraan kalendar suku Maya, semua berbalik kepada penerimaan atau pemikiran masyarakat umum.

“Semua itu terpulang kepada kerangka minda seseorang tidak kira yang muda atau dewasa. Jika sebelum menonton filem 2012 mereka sudah menganggap bahawa fakta itu betul, mereka menganggapnya sebagai betul. Dan begitu juga sebaliknya.

“Apapun, untuk menentukan sama ada apa yang dikatakan tukang ramal iaitu pada 21 Disember 2012 nanti akan berlaku kiamat, kita perlu menunggu tibanya tarikh itu kerana jika tidak berlaku, ia hanyalah ramalan,” katanya.

Beliau berkata, yang lebih penting bagi umat Islam ialah mengingati mati kerana ia adalah pasti dan untuk itu persediaan perlu dilakukan bagi menempuh alam satu lagi yang bermula sebaik saja menghadapi saat kematian.

Katanya, jika kiamat berlaku sebelum tarikh yang digembar gemburkan itu pun, umat Islam tetap perlu bersedia menempuh alam satu lagi yang ilmu mengenai di luar jangkauan pemikiran manusia tetapi menjadi sebahagian daripada rukun iman.

Oleh itu, bila tarikh kiamat atau saat kematian, bukan perkara utama sebaliknya tumpuan umat Islam ialah mempersiapkan diri dengan bekalan secukupnya bagi memastikan dapat menempuh saat itu dalam keadaan dimudahkan.

 

 

“Kiamat pasti berlaku tetapi bila waktunya, kita tak tahu. Ada sebahagian tanda Nabi sudah khabarkan pada kita. Sama ada tanda itu berlaku atau tidak, ia tak penting kerana kita perlu bersedia dengan amal baik untuk alam lain,” katanya.

Advertisements

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s