Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Bulan Rezeki kembali lagi…

Leave a comment

Assalamualaikum,

Alhamdullillah,syukur saya pada Allah diberi kesempatan utk menulis hari ini. Dan doa saya semoga penyakit paru2 berair ini akan segera sembuh .Amin…


Lusa umat Islam akan mula berpuasa.Selamat Berpuasa.Semoga mendapat puasa yang mabrur. dan setiap kali menjelangnya bulan ramadhan,gerai2 menjual juadah makanan utk berbuka puasa akan tumbuh bak cendawan selepas hujan.(tiap2 kali hujan,cendawan akan tumbuh ke?)

Bulan Ramadhan juga merupakan bulan rezeki bagi peniaga2.Apa taknya…juallah apa saja pasti habis…tak kiralah makanan tu sedap ke atau tak ke..yang penting ada juadah utk berbuka puasa,Lebih2 lagi di Kl ni,hinggakan lauk pauk yang dah dimasuki air hujan pun laris…Tak percaya..pergilah kemana2 pun pasar Ramadhan,dan lihatlah …lebih lagi musim hujan ni..

Dan yang paling saya kesal sikap setengah2 peniaga ni yang hanya mementingkan kuantiti sahaja dan bukan kualiti makanan yang dijual.Kalau makanan yang berasaskan santan,masyallah…cairnya…Kadang2 saya kesian dengan pembeli2..Nak salahkan sape ya,pembeli atau peniaga,tepuk dada tanya selera…Selain tu bab harga makanan yang dijual,tak setimpal dengan

mutu makanan.Dahlah nampak macam tak sedap boleh jual dengan harga mahal pulak tu,Hai entahlah…dibulan yang mulia ni ,bawa2lah berubah…

“SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL MUBARAK”




Ramadhan Mubarak Glitter Graphics Icons n Comments @ orkut-scrapbook.com

SEMOGA MENDAPAT PUASA YANG MABRUR…AMIN….

Advertisements

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s