Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Lawak tak bagi ngantuk(2)

Leave a comment

Artikel No:1

Demam Malaysia Idol

Di sebuah majlis akad nikah, pengantin lelaki bernama Hassan (budak jaga lembu -bukan nama sebenar) :

Kadi : Hassan…Pengantin Lelaki : Saya ustaz…Kadi : Dengar baik2 ya Hassan….”Aku nikahkan akan dikau dengan si Polan binti Polan dengan mas kahwinnya RM 80 tunaiii”Pengantin Lelaki : “Aku terima nikahnyaa si Polan binti si Polan dengan mas kahwinnya RM 80 tunaiiii”Kadi : Sah ? (ditanya kpd saksi pertama)Saksi Pertama : SahKadi : Sah ? (ditanya kpd saksi kedua)Saksi Kedua : SahKadi : Sah ? (ditanya kpd saksi ketiga)Saksi Ketiga : Errrr….lontaran suara awak tidak jelas…saya tak dengar apa yg awak cakap….pitching berterabur ke laut..jiwa awak kosong…takde feel…. low note tak sampai, high note awak takde kawalan.. sepatutnya ditahan… falseto lemah…

p/s: Kini semuanya ingin menjadi pengkritik…

Artikel No:2

Ada tiga orang sahabat si A, si B dan si C, yang tinggal serumah di sebuah apartment setinggi 60tingkat. Pada suatu petang setelah tamat bertugas mereka ini telah kembali dari bertugas untuk pulang ke rumah.

Dilihatnya ramai orang sedang berkerumun di depan lif. Rupanya elektrik padam dan lif tidak berfungsi….

si A : Macamana ni…rumah kita lak atas sekali?si B : Aduhhhh…bikin bingung kepala, nak panjat tangga larat ke..?si C : Aku rasa baik kita panjat tangga aje…kita pun tak tahu bila agaknya elektrik ada baliksi A : Aku ada satu idea, kita panjat tangga sambil bercerita, tapi kita kena bercerita yang sedih aje, sebab kalau kita buat cerita lawak…kita akan terasa sesak nafas sebab kita ketawa…biar kita serius dengar cerita.

Mereka pun bersetuju, so mereka mulalah melangkah kaki memanjat tangga untuk ke tingkat 60. si A mula bercerita….

si A : Aku masa kecil punyalah sedih dalam sejarah hidupku…aku membesar tanpa bapa, bapaku meninggal semasa aku dalam kandungan, dari kecil aku….bla bla bla bla bla…..

Punya la sedih mereka mendengar cerita si A hingga meleleh leleh…sedar tak sedar mereka dah sampai kat tingkat 20. Mereka berhenti sekejap bukannya kerana penat tapi berhenti untuk lap air mata…kemudian mereka kembali memanjat sambil si B pula bercerita….

si B : Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur aku 5 tahun kedua ibu bapaku meninggal dalan kemalangan jalanraya…aku dibesarkan oleh abang sulung ku saja yang pada tu berumur 15 tahun. Abang sulung ku tak bersekolah dan dia bekerja untuk menyara aku adik beradik seramai 4 orang…bla bla bla bla……

Sekali lagi mereka bertiga meleleh sedih….punyalah lama cerita si B dengan tak sedar mereka dah sampai ke tingkat 55. Hanya 5 tingkat aje lagi… sambil melangkah memanjat tangga yang ketingkat 56, si C mula menyampuk

si C : Alaaaaaa…korang punya cerita tak sedih lagi…cerita aku lagi sedihhhh punya.si A : kau ada sejarah hidup sedih juga ke…?si C : emmmm…mungkin hari ini dalam sejarah…si B : cerita aje le…kita dah tinggal 4 tingkat je lagisi C : aku sedih kerana…KUNCI RUMAH KITA, AKU TERTINGGAL DALAM KERETA…. UWAAAAAA

Moral of the story….jangan anggap sejarah hidup kita yang paling sedih padahal ada lagi insan lain yang mengalami sejarah hidup yang lebih pahit dan pedih.

Atikel No.3

Pada suatu hari… seorang datuk sedang berbual dengan cucunya.

Cucu: “Atuk, pagi tadi ada orang kampung kita nampak hantu!”

Datuk: “Dulu, Atuk dan kawan-kawan nenek pernah pergi ke kubur pada waktu malam. Lepas tu Atuk nampak pontianak. Kawan-kawan Atuk semuanya lari lintang-pukang. Tinggal Atuk aje dekat kubur tu…”

Cucu: “Hebatnya Atuk. Macam ni lah Atuk saya!”

Datuk: “Takdelah, sebenarnya Atuk pengsan… tak sempat lari!”

Advertisements

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s