Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Naik ,naik..jangan tak naik…

Leave a comment

.images (3)images (4)Tambang semua jenis pengangkutan awam melibatkan perkhidmatan bas ekspres, bas henti-henti, bas sekolah, teksi dan kereta sewa dinaikkan antara 30 dan 50 peratus berkuat kuasa 1 Ogos ini.

Kenaikan itu bermakna semua pengguna akan dikenakan kadar tambang baru dari 2 sen sehingga RM7 mengikut kelas pengangkutan dan jarak yang ditetapkan bagi Semenanjung.

images (1)

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata, kadar tambang pengangkutan awam disemak semula memandangkan kadar sekarang diguna pakai sejak Mei 2005.

“Penentuan kadar tambang tersebut telah mengambil kira inisiatif dan subsidi yang diberikan kerajaan untuk membantu sektor pengangkutan awam.

Aduih….dahlah barang2 mahal sekarang ni,tambang bas pulak naik…kesian pada pengguna2 pengangkutan awam yang rata2nya berpendapatan kecil.

Yang saya herannya,teksi kan pakai NGV.Kenapa depa nak naikan tambang pulak ek?Kalau petrol tu lain citerlah…Dah tu pulak kadang2 perkhidmatan diaorang ni bukannya baik sangat pun.Adalah dua tiga yang o.k….Memilih tempat pulak tu kalau nak hantar. Kalau jalan tu jem lagilah diaorang taknak hantar.Macam2 alasan diberikan.Kadang2 kita rasa macam peminta sedekah pulak…..Maaf ye kepada pemandu2 teksi semua…

Saya rasa ramai yang tidak bersetuju dengan kenaikan tambang ni termasuklah saya ….lainlah kalau teksi KL macam dibawah ni…

images (2)

Advertisements

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s