Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Hari Bapa

Leave a comment

fd1

Selamat menyambut Hari Bapa. ,Hari Bapa ni terasa kurang meriah tidak seperti Hari Ibu. Kenapa ya? Kesian bapa2 semua.
Tak pelah.Bersabar ajelah. Kalau Hari Ibu sibuk anak saya melukis kad2 utk diberi pada saya. Malahan tiap2 hari anak saya akan membelikan saya sekuntum bunga Ros yang dibelinya menggunakan duit belanja sekolah.Tapi bila tiba Hari Bapa, terujaan(betul ke istilah ni) anak saya untuk memberi kad pada suami saya agak merudum…hu,hu,hu….Kenapa malang sungguh nasib suami saya tu ya?
Tapi janganlah bersedih dan berduka lara bapa2 semua. Jasa kalian semua akan teap dikenang oleh anak2 semua. Sebagaimana
kenangan saya dengan arwah bapa saya yang tak mungkin saya lupa selagi hayat dikandung badan.Walaupun arwah bapa seorang yang
garang dan tegas beliau amat menyayangi anak2nya. Dan kerana ketegasan bapalah,kami berjaya pada hari ini.Walaupun bukan memegang jawatan tinggi dalam mana2 jabatan,Alhamdullillah kami bersyukur dengan kehidupan kami sekarang. KIni sudah 27 tahun arwah bapa meninggalkan saya iaitu semasa saya mesih menuntut di tahun pertama di Institut Teknologi Mara. Satu tamparan yang hebat buat saya yang baru menjejaki kaki di pusat pengajian tinggi. Sedih sungguh hati saya apatah lagi
semasa arwah meninggal dunia saya tiada disisinya. Yang ada cuma arwah ibu,arwah ibu saudara saya dan adik saya.
Semoga Allah mencucuri rahmat keatas roh arwah bapa saya,arwah ibu dan arwah kakak ipar saya dan kepada kaum muslimin yang telah mendahului kita.
Amin…
Dan kepada pembaca yang masih mempunyai bapa,sayangilah mereka sebagaimana mereka menyayangi kita daripada kaki kita sebesar 2 jari hinggalah
kita dewasa dan mempunyai keluarga kita sendiri.. Janganlah dilupai jasa2 mereka yang membesarkan kita melayani karenah nakal kita dan cuba memenuhi seribu
satu mcam permintaan kita semasa kita masih kecil. Jasa mereka tidak dapat dinilai dengan wang ringgit….. Seperti saya Samada Hari Ibu atau Hari Bapa,kenangan
bersama mereka sahaja yang dapat mengubati kerinduan ini….sedih..sedih…hu,hu,hu….
Selamat menyambut Hari Bapa. ,Hari Bapa ni terasa kurang meriah tidak seperti Hari Ibu. Kenapa ya? Kesian bapa2 semua.
Tak pelah.Bersabar ajelah. Kalau Hari Ibu sibuk anak saya melukis kad2 utk diberi pada saya. Malahan tiap2 hari anak saya akan membelikan saya sekuntum bunga Ros yang dibelinya menggunakan duit belanja sekolah.Tapi bila tiba Hari Bapa, terujaan(betul ke istilah ni) anak saya untuk memberi kad pada suami saya agak merudum…hu,hu,hu….Kenapa malang sungguh nasib suami saya tu ya?
Tapi janganlah bersedih dan berduka lara bapa2 semua. Jasa kalian semua akan teap dikenang oleh anak2 semua. Sebagaimana
kenangan saya dengan arwah bapa saya yang tak mungkin saya lupa selagi hayat dikandung badan.Walaupun arwah bapa seorang yang
garang dan tegas beliau amat menyayangi anak2nya. Dan kerana ketegasan bapalah,kami berjaya pada hari ini.Walaupun bukan memegang jawatan tinggi dalam mana2 jabatan,Alhamdullillah kami bersyukur dengan kehidupan kami sekarang. KIni sudah 27 tahun arwah bapa meninggalkan saya iaitu semasa saya mesih menuntut di tahun pertama di Institut Teknologi Mara. Satu tamparan yang hebat buat saya yang baru menjejaki kaki di pusat pengajian tinggi. Sedih sungguh hati saya apatah lagi
semasa arwah meninggal dunia saya tiada disisinya. Yang ada cuma arwah ibu,arwah ibu saudara saya dan adik saya.
Semoga Allah mencucuri rahmat keatas roh arwah bapa saya,arwah ibu dan arwah kakak ipar saya dan kepada kaum muslimin yang telah mendahului kita.
Amin…
Dan kepada pembaca yang masih mempunyai bapa,sayangilah mereka sebagaimana mereka menyayangi kita daripada kaki kita sebesar 2 jari hinggalah
kita dewasa dan mempunyai keluarga kita sendiri.. Janganlah dilupai jasa2 mereka yang membesarkan kita melayani karenah nakal kita dan cuba memenuhi seribu
satu mcam permintaan kita semasa kita masih kecil. Jasa mereka tidak dapat dinilai dengan wang ringgit….. Seperti saya Samada Hari Ibu atau Hari Bapa,kenangan
bersama mereka sahaja yang dapat mengubati kerinduan ini….sedih..sedih…hu,hu,hu….
images
Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

