Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Ingatan untuk kaum bapa dan suami

Leave a comment

1-1  

Ingatan untuk kaum bapa dan suami
Seorang suami yang memberitahu isterinya tidak lagi cantik kerana mahu memalukan si isteri boleh dikategorikan sebagai kesalahan keganasan emosi jika pindaan dibuat terhadap Akta Keganasan Rumah Tangga 1994.
Perancangan untuk meminda akta tersebut kini sedang dirangka dengan memasukkan fasal berhubung keganasan emosi terhadap wanita.
Ketika ini, golongan itu hanya dilindungi daripada penderaan fizikal di bawah akta tersebut, kata Ketua Pengarah Jabatan Pembangunan Wanita, Datuk Dr Noorul Ainur Mohd Nur.
Katanya, tujuan cadangan pindaan itu adalah bagi memastikan keselamatan wanita dari segi fizikal dan emosi.
Dr Noorul berkata, keganasan emosi adalah satu bentuk penderaan yang memberi kesan mendalam terhadap wanita yang boleh merendahkan harga diri, maruah serta keyakinan diri.
Amacam kaum bapa dan suami2.? Jgn suka2 kata isteri tak cantik,hidung penyetlah,mata sepetlah,badan macam tong dramlah dan macam2 lagi.Sekarang dah ada akta ya…
Dulu masa mula2 cintan cintun bukan main lagi puji-pujian.Kalau makwe(masa tulah) kentut,bau kentut pun boleh kata wangi…
Kalau makwe (masa tulah) tersepak batu,batu tu pulak yang jadi mangsa sepak terajang.Marahkan batu sebab makwe kita jatuh tertangkup. Kalau dulu hidung penyet ke,mata sepet ke ,tak kisah.Semua indah dipandangan mata.Tapi bila dah ada anak berderet barulah perasan hidung isteri kita tu penyet….mata sepet macam tak boleh nak bukak….
hai…apa nak dikato….
Seorang suami yang memberitahu isterinya tidak lagi cantik kerana mahu memalukan si isteri boleh dikategorikan sebagai kesalahan keganasan emosi jika pindaan dibuat terhadap Akta Keganasan Rumah Tangga 1994.
Perancangan untuk meminda akta tersebut kini sedang dirangka dengan memasukkan fasal berhubung keganasan emosi terhadap wanita.
Ketika ini, golongan itu hanya dilindungi daripada penderaan fizikal di bawah akta tersebut, kata Ketua Pengarah Jabatan Pembangunan Wanita, Datuk Dr Noorul Ainur Mohd Nur.
Katanya, tujuan cadangan pindaan itu adalah bagi memastikan keselamatan wanita dari segi fizikal dan emosi.
Dr Noorul berkata, keganasan emosi adalah satu bentuk penderaan yang memberi kesan mendalam terhadap wanita yang boleh merendahkan harga diri, maruah serta keyakinan diri.
Amacam kaum bapa dan suami2.? Jgn suka2 kata isteri tak cantik,hidung penyetlah,mata sepetlah,badan macam tong dramlah dan macam2 lagi.Sekarang dah ada akta ya…
Dulu masa mula2 cintan cintun bukan main lagi puji-pujian.Kalau makwe(masa tulah) kentut,bau kentut pun boleh kata wangi…
Kalau makwe (masa tulah) tersepak batu,batu tu pulak yang jadi mangsa sepak terajang.Marahkan batu sebab makwe kita jatuh tertangkup. Kalau dulu hidung penyet ke,mata sepet ke ,tak kisah.Semua indah dipandangan mata.Tapi bila dah ada anak berderet barulah perasan hidung isteri kita tu penyet….mata sepet macam tak boleh nak bukak. dan ape2lah…..
Dan kepada kaum ibu dan isteri2 termasuk saya jugak,bila dah ada akta ni jangan pulak buat tak kisah tentang bentuk body kita. Ada akta ke tak ada ke kita kena maintain shape kita macam dolu2..masa suami kita tengah angau dengan kita.Body shape kena maintain beb…Kalau tak boleh 100 persen setakat 60 persen maintain tu dah kira ok….he,he,he
hai…apa nak dikato….
Advertisements

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s