Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Pemandu Wanita

1 Comment

driv

Anda ada lesen memandu? Ada lesen tapi tak pernah memandu(tiap2 tahun renew sahaja),ada lesen tapi dah lama meninggaldunia(maksud saya 
dah lama mati-asalkan jgn eksiden sudah.dah dikira selamat.),ada lesen tapi lesen kopi-o.Saya ada lesen memandu tapi tak pernah bawa
kereta sejak saya lulus ujian memandu.Dah hampir sebaya dgn umur anak saya Syasya-7 tahun. Saya masih ingat lagi mula2 saya nak ambil
kelas memandu,tak ada sekolah memandu yg nak ambil saya.Maklumlah masa tu saya sedang mengandungkan Syasya. hu,hu,hu
Satu cabaran buat saya.Saya tunggulah sehingga saya bersalin dan dah sihat betul baru saya ikuti kelas memandu. First time saya pegang steering
fulamak punyalah takut hinggakan kalau ada nyamuk gigit muka saya pada masa tu saya biarkan.Takut nak lepas tangan dari steeringi.Walaupun kereta Kancil sterengnya aduh mak…berat sungguh. Belajar bawa kereta di atas jalanrayalah yang paling mencabar.Maklumlah terpampang “L’ dkt belakang cermin kereta.Biasalah bawa kereta mestilah berhati2.Kalau slow tu jangan cakaplah.Yang tak bestnya kalau kereta kita berhenti betul2 depan trafik light.Gabra dibueknyo…Kereta dibelakang siap bagi hon lagi…
Geram betul dibuatnya… Alhamdullillah,saya lulus dalam ujian…First time saya bawa kereta dlm kawasan perumahan saya sahaja. Bawa anak2 dan suami.Bila saya pandang muka anak2 sya tampak ketakutan dalam diri mereka..dengan mata terbeliaknya….tak boleh saya lupa..he,he,he….Suami pulak….tak berhenti2 memberi tunjuk ajar.Tukar gearlah,tekan brakelah.,bagi signallah dan macam2.
Dan kini walaupun dah 7 tahun saya ada lesen memandu,bawa kertapun sata tak berani.Setakat alih kereta depan belakang tu bolehlah……Saya tabik springgg…..pd pemandu2
wanita yang terer memandu kereta kadang2 melebihi kaum lelaki…Cayalah….Pemandu2 lelaki kalau tengok pemandu wanita potong kereta mereka ..terasa jatuh setakuk ketereran mereka…he,he,he…Betul tak? betul…betul…betul
Apa kata kita tengok you tube berkenaan pemandu wanita….Mungkin salah satu video ni..sama macam diri saya atau anda semuai…jangan mare…
Saje release tension sikit……
Anda ada lesen memandu? Ada lesen tapi tak pernah memandu(tiap2 tahun renew sahaja),ada lesen tapi dah lama meninggaldunia(maksud saya dah lama mati-asalkan jgn eksiden sudah.dah dikira selamat.),ada lesen tapi lesen kopi-o.Saya ada lesen memandu tapi tak pernah bawa kereta sejak saya lulus ujian memandu.Dah hampir sebaya dgn umur anak saya Syasya-7 tahun. Saya masih ingat lagi mula2 saya nak ambil kelas memandu,tak ada sekolah memandu yg nak ambil saya.Maklumlah masa tu saya sedang mengandungkan Syasya. hu,hu,hu
Satu cabaran buat saya.Saya tunggulah sehingga saya bersalin dan dah sihat betul baru saya ikuti kelas memandu. First time saya pegang steering fulamak punyalah takut hinggakan kalau ada nyamuk gigit muka saya pada masa tu saya biarkan.Rezeki nyamuk tu…Takut nak lepas tangan dari stereng.Walaupun kereta Kancil sterengnya aduh mak…berat sungguh. Belajar bawa kereta di atas jalanrayalah yang paling mencabar.Maklumlah terpampang “L’ dkt belakang cermin kereta.Biasalah bawa kereta mestilah berhati2.Kalau slow tu jangan cakaplah.Yang tak bestnya kalau kereta kita berhenti betul2 depan trafik light.Gabra dibueknyo…Kereta dibelakang siap bagi hon lagi…
Geram betul dibuatnya… Alhamdullillah,saya lulus dalam ujian…First time saya bawa kereta dlm kawasan perumahan saya sahaja. Bawa anak2 dan suami.Bila saya pandang muka anak2 sya tampak ketakutan dalam diri mereka..dengan mata terbeliaknya….tak boleh saya lupa..he,he,he….Suami pulak….tak berhenti2 memberi tunjuk ajar.Tukar gearlah,tekan brakelah.,bagi signallah dan macam2.
Dan kini walaupun dah 7 tahun saya ada lesen memandu,bawa kertapun sata tak berani.Setakat alih kereta depan belakang tu bolehlah……Saya tabik springgg…..pd pemandu2 wanita yang terer memandu kereta kadang2 melebihi kaum lelaki…Cayalah….Pemandu2 lelaki kalau tengok pemandu wanita potong kereta mereka ..terasa jatuh setakuk ketereran mereka…he,he,he…Betul tak? betul…betul…betul
Apa kata kita tengok you tube berkenaan pemandu wanita….Mungkin salah satu video ni..sama macam diri saya atau anda semuai…jangan mare…
Saje release tension sikit……
]

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

One thought on “Pemandu Wanita

  1. hi friend i aso wan to take lesen kopi o may i get tat contact detail…urgent…

Leave a Reply

