Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Sifat manusia.

Leave a comment

 

Nak cerita apa hari ini ye? Ape kata kita bercerita pasal orang. Bukan nak mengumpatlah. Untuk peringatan diri
sendiri.  Ada bermacam2 jenis orang yang boleh kita lihat.Cuba pandang keliling kita? Samada di pejabat, dikawasan rumah kita,dalam bas atau senang kata di mana saja kita berada. Ada berbagai2 jenis manusia yang boleh kita lihat. Ada yang berlagak pandai-serba serbi semua dia tau, (tak tau dia buat2 tau), ada yang suka buat hal sendiri tak ambil pusing apa yang berlaku di sekeliling, ada yang suka jaga tepi kain orang(ni bahaya) ada yang suka buat ketupat dan macam2 lagilah. ,
Tapi jenis orang yang paling saya tak suka ialah orang yang bermuka2. Pada saya orang seperti inilah yang paling
merbahaya sekali. Depan kata lain belakang kita siap kutuk2 kita. Kadang2 haru biru kita dibuatnya. Misalnya bila kita
kutuk (sape suruh kutuk-mengutuk)sipolan tu, dia boleh mengadu pulak pada sipolan tu yang kita kutuk sipolan tu. Dan sipolan tu pulak bila kutuk kita sibermuka2 tu mengadu pulak kat kita yang sipolan tu kutuk kita. Lama2 jadi perang dunia ketiga.(poning jugak kepala nak mengekplain situasi ni). Orang nilah yang kita perlu berhati2 bila kita berkawan. 
Dan kedua orang yang kurang saya suka ialah orang yang berlagak pandai. Serba-serbi dia tau. Orang lain pada pandangan matanya bodoh belaka
Tak ada apa yang dia tak tau. Bagi apa2 topik  Dari makanan hinggalah ape2 ajelah. Semua dia tau. Dunia di hujung jari dielah katakan ….he,he,he….
Dalam majalah Nur keluaran bulan mei dinyatakan sifat2 orang takbur dan sombong iaitu tidak sanggup untuk merendah diri, tidak dapat meninggalkan
perasaan hasad dengki dan dendam, tidak selalu benar kata2nya, ,tidak sabar dan pemarah dan akhir sekali tidak mahu dengar nasihat,
suka mengumpat, suka mengejek dan menghina orang. Nauzubillah..
Jadi anda di dalam golongan mana?……Saya pulak dalam golongan…jeng..jeng..jeng kalau saya cakap nanti orang kata saya angkat bakul sendiri…faham-faham ajelah….he,he,he……
Moral cerita janganlah suka kutuk-mengutuk atau berlagak pandai..jadilah macam saya..bersederhana dalam segala perkara.
jangan marah….salammm….
Nak cerita apa hari ini ye? Ape kata kita bercerita pasal orang. Bukan nak mengumpatlah. Untuk peringatan diri sendiri. 
Ada bermacam2 jenis orang yang boleh kita lihat.Cuba pandang keliling kita? Samada di pejabat, dikawasan rumah kita,dalam bas atau senang kata di mana saja kita berada. Ada berbagai2 jenis manusia yang boleh kita lihat. Ada yang berlagak pandai-serba serbi semua dia tau, (tak tau dia buat2 tau), ada yang suka buat hal sendiri tak ambil pusing apa yang berlaku di sekeliling, ada yang suka jaga tepi kain orang(ni bahaya) ada yang suka buat ketupat dan macam2 lagilah. ,
Tapi jenis orang yang paling saya tak suka ialah orang yang bermuka2. Pada saya orang seperti inilah yang paling merbahaya sekali. Depan kata lain belakang kita siap kutuk2 kita. Kadang2haru biru kita dibuatnya. Misalnya bila kita
kutuk (sape suruh kutuk-mengutuk)sipolan tu, dia boleh mengadu pulak pada sipolan tu yang kita kutuk sipolan tu. Dan sipolan tu pulak bila kutuk kita sibermuka2 tu mengadu pulak kat kita yang sipolan tu kutuk kita. Lama2 jadi perang dunia ketiga.(poning jugak kepala nak mengekplain situasi ni). Orang nilah yang kita perlu berhati2 bila kita berkawan. 
Dan kedua orang yang kurang saya suka ialah orang yang berlagak pandai. Serba-serbi dia tau. Orang lain pada pandangan matanya bodoh belaka
Tak ada apa yang dia tak tau. Bagi apa2 topik  Dari makanan hinggalah ape2 ajelah. Semua dia tau. Dunia di hujung jari dielah katakan ….he,he,he….
Dalam majalah Nur keluaran bulan mei dinyatakan sifat2 orang takbur dan sombong iaitu tidak sanggup untuk merendah diri, tidak dapat meninggalkan
perasaan hasad dengki dan dendam, tidak selalu benar kata2nya, ,tidak sabar dan pemarah dan akhir sekali tidak mahu dengar nasihat,suka mengumpat, suka mengejek dan menghina orang. Nauzubillah..
Jadi anda di dalam golongan mana?……Saya pulak dalam golongan…jeng..jeng..jeng kalau saya cakap nanti orang kata saya angkat bakul sendiri…faham-faham ajelah….he,he,he……
Moral cerita janganlah suka kutuk-mengutuk atau berlagak pandai..jadilah macam saya..bersederhana dalam segala perkara.jangan marah….salammm…
Ni ada satu artikel kira lawak jugak berkenaan sifat manusia berdasarkan
kentutnya….Jom layann…
ORANG YANG TIDAK JUJUR 
Orang yang kalau kentut, selalu menyalahkan orang lain 
ORANG YANG BANGANG 
Orang yang menahan kentutnya berjam-jam 
ORANG YANG BERWAWASAN JAUH 
Orang yang tahu bila dia hendak kentut 
ORANG YANG SENGSARA 
Orang yang nak kentut tapi tak boleh kentut 
ORANG YANG MISTERI 
Orang yang kalau kentut, orang lain takkan tahu 
ORANG YANG GUGUP 
Orang yang tetiba tahan kentutnya bila tiba masa untuk kentut 
ORANG YANG PERCAYA PADA DIRI SENDIRI 
Orang yang selalu menganggap kentutnya berbau harum 
ORANG YANG SADIS 
Orang yang kentut di katil, terus mengibaskan kentutnya pada katil 
orang lain 
ORANG YANG PEMALU 
Orang yang kalau kentut selalunya tak berbunyi tapi selalu merasa malu 
sendiri 
ORANG YANG STRATEGIK 
Orang yang sering menyembunyikan kentutnya dengan ketawa 
terbahak-bahak agar tidak didengari oleh orang lain 
ORANG YANG *** 
Orang yang dah kentut, kemudian menarik nafas untuk menggantikan angin 
yang keluar 
ORANG YANG PELIK 
Orang yang kalau terkentut, mengeluarkannya sediki-sedikit sampai bunyi 
“tit – tit – tittttt” 
ORANG YANG SOMBONG 
Orang yang kalau kentut selalu berasa bangga dengan kentutnya 
ORANG YANG PERAMAH 
Orang yang sering mencium kentut orang lain 
ORANG YANG TIDAK SUKA BERGAUL 
Orang yang selalu kentut bersembunyi 
ORANG YANG AKUATIK 
Orang yang selalu kentut dalam air sampai berbunyi 
“blekutuk – blekutuk – bloop – bloop – bloopp” 
ORANG YANG ATLET 
Orang yang kalau kentut, sering mengeluarkan tenaga dalaman 
ORANG YANG JUJUR 
Orang yang sering mengaku apabila terkentut 
ORANG YANG PINTAR 
Orang yang boleh menilai bau kentut seseorang 
ORANG YANG ROMANTIK 
Orang yang sering memuji-muji kentut pasangannya itu merdu, harum dan 
wangi…
Anda yang mana satu ya?…..
Advertisements

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s