Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Sogo oh Sogo

Leave a comment

imagesPernah pergi Sogo? Apa maknanya Sogo saya pun tak tau.Yang saya tau Sogo ni sebuah kompleks membelibelah di Kuala Lumpur.Boleh dikatakan tempat shopping feveret saya.Harga jualannya pun berpatutan.NAk beli yang harga murah pun ada,Yang mahal lagilah banyak.Tepuk dada tanya selera.Tapi saya heranlah Sogo ni sepanjang masa ramai customernya.tak kira hari cuti ke atau hari bekerja ke.Kalau ada perayaan jangan cakap le…Dan kaum yang paling ramai shopping di Sogo ni orang Melayulah termasuk yang menulis ni…Tapi saya bukanlah nak puji Sogo .Saya pun tak ada share pun dalam Sogo

ni.Tapi bestlah shopping di sini.Semuanya ada…Parking pun senang dan harga boleh dikira murah.Sejam pertama $2.50 aje.Kalau beli lebih dari satu ratus dapatlah parking free utk sejam pertama.Alrightlah tu…

Tapi yang saya musykil tentang penjaga toilet.Kebanyakannya orang Indon,Semalam saya pergilah Sogo dengan anak saya.Biasalah bila dah makan2  toilet pun seakan2 memanggil2 aje nama saya. Saya pun bayar 30 sen. Tapi minah Indon minta 60 sen sebab saya masuk dengan anak saya syasya. Saya pun naik hanginlah satu badan sebab saya kata kan Indon ni saya cuma masuk satu toilet saje bukannya dua. ‘Kena bayar 60 sen sebab masuk berdua’.Saya pun bertekaklah dgn indon tu .Tapi bila saya keluar dia pulangkan saya 30 sen balik.Agaknya dia takut saya komplen. Nah! bu,30 sen.(dia buat muka seposen).Saya pun dgn muka 40sen ,terus ambil duit saya balik. Saya bukanlah nak berkira sangat dengan 30 sen(tapi dalam hati berkiralah juga).Kalau seorang dia ambil 30 sen lebih,kalau ada 100 orang,dah berapa…Cuba kira..tu baru sehari…Kalau tiap2 hari.Maunya jadi jutawan Indon2 ni semua. Tu yang saya jelezz….tu…

Indon,Indon….Alahai!!!

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

