Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Leave a comment

Hari Pekerja 1 Mei 2009. Hari Jumaat pulak tu.Best betul cuti 3 hari.Apalagi langkah panjang le…
Jadi saya pun melangkah balik kekampung saya di Kuala Pilah.Lama betul tak balik kampung.
Ya lah ,ibubapa dah tak ada….yang ada cuma pusara mereka…Sayu hati bila melalui kawasan perkuburan dikampung saya.Semoga mereka ditempatkan dikalangan orang2 yang solih begitu jugadengan arwah kakak ipar saya….saudara mara dan mereka2 yang telah mendahului kita..Amin….

Balik kampung saya bermalam dirumah abang saya. Abang saya tak lama lagi akan menyambutmenantu keduanya(perempuan).Jadi saya tolong setakat yang saya mampulah…Cat pagar,kemas yang mana patut…taknaklah orang kata macam tongkang pecah…Duduk di kampung ni kena berhati2 sikit.

Telefon tanpa wayar ramai..Bukan setakat talipon sekarang ni yang lebih canggih dah ada internet.Tak payah nak ada Wifi ke dan apa2 lagi lah…Canggih gitu….Cepat tersebar…Cuma betul dan tak betul aje.

Penambahan cerita pasti ada punya.Nak sedapkan ceritalah..orang kate….Dalam kampong saya tu adalah dua tiga orang yang terkenal dengan sistem wifi mereka…..Yang menggelikan hati saya tu mereka2 ni bolehlah dikategorikan sebagai warga emas….kubur kata mari,rumah kata pigi lah..he,he,he..Apa kabar Apa kabar cik Minah dan Kak Dobot sekarang ni ya?Nama2 mereka wow…glamer you….macam nama Tomok gitu…..He,he,he…p
images 

Oh ya,Tahniah Tomok kerana menang One In a Million.Rezeki Tomok malam tu..Saya memang suka Tomok menang.Dia berjaya mengatasi Esther dan Aweera.Dulu memang saya tak minat Tomok ni.Maklumlah macam lelaki lembut lepas tu suara pun sengau semacam aje.Tapi sekarang Tomok dah lain.The Reborn Tomok.

Selepas menjuarai One In a Million ni ramailah aweks2 yang cuba mendekati i…Jutawan beb…Nak beli apa..Cakap aje..Tomok berpeluang menyampaikan dua lagu iaitu Hanya Kau Yang Mampu nyanyian asal Aizat dan lagu baru ciptaan Aubrey Suwito bersama Tinta S, Rindu Terhenti.
Kalau saya menang 1 juta,pertama insyallah saya akan mengeluarkan zakat pendapatan,kemudian hi_016sedekah pada fakir2 miskin.Supaya lebih berkat……Rezeki dari Allah….Tahniah Tomok..

.

Advertisements

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s