Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

Kasih Ibu Dan Kisah Pondan..

Leave a comment

Kasihnya ibu membawa ke syurga,kasih saudara masa berada.Itu adalah sebahagian antara senikata lagu Kasih Ibu ,penyanyinya lupa pulak saya.

D iJohor Bahru seorang wanita yang mahu menyelamatkan anak lelakinya yang disangka terperangkap dalam bilik yang terbakar tetapi dia pula mati rentung.

Mayat Kong Le Lee, 43, ditemui mati di depan pintu bilik anaknya yang telahpun dapat menyelamatkan diri terlebih dahulu.

Telah kerap kali kejadian seperti ini berlaku..Bukan sahaja apabila berlaku kebakaran tetapi juga apabila berlaku banjir,tanah runtuh dan yang sewaktu dengannya. Begitulah kasihnya ibu….Teringat arwah ibu saya…

Sayangilah ibu……

Di Kuala Lumpur lain pula cerita nya. Menangis bukan disebabkan kebakaran tapi kerana ditangkap berkelakuan kureng sopan.

Dua orang pondan  menangis teresak-esak apabila Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam mengenakan hukuman penjara sebulan dan enam bulan ke atas mereka kerana berpakaian dan berlagak seperti wanita pagi kelmarin.

Saya bukanlah nak kutuk kaum ni,saya saya heran teramat herannya dalam usia yang masih muda kenapa mereka memilih jalan ini..

Tak seronok ke jadi lelaki? Tapi kadang2 jelezzz..jugak tengok diaorang ni.Pakaian wow berani mati punya pakaian dah tu body shape diaorang mengalahkan perempuan lebih2 lagi macam saya ni.Kalau kita tak dengar suara diaorang mati hidup semula pun kita ingat dia perempuan..Kulit putih gebu beb!!!.Orang lelaki memandang memang tak kelip mata..(walhal same spesies)Wow !! Tak kuasa you!!!

Advertisements

Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s