Just to make you smile.blog

Because of your smile,you make life more beautiful

MY HOME SWEET HOME

Leave a comment


SALAM..

OK LAH ,KALI INI SAYA NAK BERCERITA TENTANG KAWASAN  PERUMAHAN 
SAYA. ORANG KATA RUMAH SAYA MACAM SARANG MERPATI. ADA BANYAK PINTU.
BILA PETANG AJE SEMUA BURUNG MERPATI BALIK KE SARANG MASING-MASING.
TAK KISAHLAH SARANG BURUNG MERPATI KE ATAU BURUNG APE KE,ALHAMDULLILLAH
SAYA DAN KELUARGA ADA TEMPAT UNTUK BERTEDUH DARI PANAS DAN HUJAN. YANG PENTING TAK ADA HUTANG. ALHAMDULLILLAH..
TINGGAL  DALAM PENEMPATAN JENIS NI KENA ADA KESABARAN YANG TINGGI BEB!!MAKLUMLAH ADA 
MACAM-MACAM RAGAM MANUSIA YANG TINGGAL DI SITU.DARI ANAK SAMPAILAH IBUBAPA MEREKA.
 
BUKAN NAK KATA SAYA NI BAIK TAPI MEMANG BAIK PUN. BERTIMBANGRASA DENGAN JIRAN TERTANGGA.
KALAU RAMAI ORANG MACAM SAYA NI KAN BAGUS..AMAN DUNIA!!!(SORILAH..TERPAKSA PUJI DIRI
SENDIRI..TAPI ITULAH HAKIKATNYA. NAK TUNGGU ORANG PUJI,TAK TAU BILA,TERPAKSALAH PUJI
DIRI KITA .. UHUK…UHUK…).MUNGKIN SESUAI DENGAN UMUR SAYA YANG DAH NAK DEKAT SENJA NI…

SEMUA BANGSA ADA DI KAWASAN TEMPAT TINGGAL SAYA NI. TAPI TAK BOLEHLAH SAYA SEBUT DI MANA NANTI NAHAS SAYA .KALAU SAYA NAK KUTUK MEREKA SENANG SIKIT.MEREKA TAK KENAL.
SAYA DUDUK KALAU DEKAT RUMAH TERES KIRA CORNER LOTLAH..TEPI SEKALI. 
DEKAT DENGAN TANGGA LAGI . 
THE PROBLEM IS (SPEAKINGLAH PULAK) DEKAT TANGGA YANG SEKANGKANG KERA TU JUGA NAK DI
JADIKAN PADANG BOLALAH,TEMPAT CONFERENCELAH, TEMPAT LEPAK2LAH DAN MACAM-MACAM
LAGILAH. KALAU BERBUAL,MASYALLAH…SATU BLOK BULEH DENGAR… I DON’T KNOWLAH WHAT
TYPE OF PERSON THEY ARE? KALAU SAYA FAHAM APA YANG MEREKA GOSIP, SERONOK JUGA.TUMPANG 
SEMANGKUK…(ALAMAK …BERDOSA BEB…ORANG YANG MENGUMPAT DENGAN ORANG YANG
MENDENGAR DOSANYA SAMA). LEPAS TU CAKAP TAK ADA FULL STOP. STRAIGHT AJE…
ADUHAI…TAK PENAT KE MULUT DIA ORANG. KESIAN MULUT. MULUT..MULUT…SABAR AJELAH YE!
DAH TUAN KAMU MACAM TU.NAK BUAT MACAM MANA…LAYAN AJELAH…

ITU BAB MULUT. KALAU BAB MEMBASUH LANTAI,DEPA NI NO.1. TABIK SPRINGGG….TIAP2 HARI BASUH
WALKWAY..DEPAN RUMAH DEPA AJELAH. TAK KIRA ORANG BAWAH ADA JEMUR KAIN KE ATAU 
APA KE…ASALKAN RUMAH DIA ORANG BERSIH…SAYA TAK FAHAMLAH TABIAT MACAM NI.
TAK ADA PERASAAN KE PADA JIRAN YANG DUDUK DI BAWAH. OH YA! SEBELUM SAYA BERPINDAH
KE  GROUND FLOOR,SAYA DUDUK DI TINGKAT EMPAT-PENTHOUSE KATA ORANG PUTIH.

ITULAH SEBABNYA UNTUNG DAPAT JIRAN MACAM SAYA NI.

RUMAH SAYA BOLEH DI KATEGORI KECIL. 2 BILIK SAHAJA. SYUKUR ALHAMDULLILLAH SELESA UNTUK SAYA SEKELUARGA. WALAUPUN KECIL,UNTUK MENGEMASNYA JENUH JUGA. MAKLUMLAH PEMBANTU TAK ADA. EH ….LUPA PULAK.PEMBANTU TAK RASMI SAYA IAITU SUAMI  SAYA ADA JUGA MEMBANTU. JEMUR KAIN.,BUANG SAMPAH (NI WAJIB NI) , MENYAPU DAN ADA SATU LAGI TOLONG…MAKAN..
SAYA BERUNTUNG KERANA PANGSAPURI SAYA NI ATAU NAK GLAMOUR SIKIT APARTMENT  NI DEKAT DENGAN SEGALA KEMUDAHAN. DARI KEMUDAHAN PENGANGKUTAN AWAM SEHINGGALAH KEMUDAHAN INFRASTRUKTUR. SEMUA ADA DI SINI. GERAI MAKANAN PUN BANYAK. KALAU RASA-RASA NAK MAKAN
DI LUAR, JALANKAKI SAJA SUDAH SAMPAI KE DESTINASI YANG DI MINATI. BERUNTUNG KAN.. 
MAKLUMLAH BERHAMPIRAN DENGAN IBUKOTA KUALA LUMPUR . BEST SANGAT..NAK PERGI JALAN TUANKU ABD.RAHMAN ATAU MASJID INDIA KE,NAIK LRT DALAM MASA 5 MINIT DAH SAMPAI. TAK BANYAK MASA TERBUANG DALAM  KESESAKAN JALANRAYA. ITULAH SEBABNYA SAYA SUKA SANGAT RUMAH SAYA NI.
I LOVE MY HOUSE.MUUAH….
KECIL TAPI MEMBAHGIAKAN SAYA DAN KELUARGA.ALHAMDULLILLAH.
OKLAH… JUMPA LAGI…SALAM…




















































































 






















Author: anayusof

A mother to two adorable kids.Working in an engineering consultation firm. Masih baru dalam dunia blogging.Cantik tiada tapi manis ada..he,he,he

Leave a Reply

